Halaman

Ahad, 18 Oktober 2009

Uji Minda

Baca teks di dalam segi tiga di bawah dengan kuat










Besar kemungkinan anda katakan, ‘A bird in the bush,’! dan Jika ini yang anda katakan, sebenarnya anda gagal melihat Perkataan THE diulang sebanyak dua kali. Maaf, teliti semula.Seterusnya, mari kita lihat perkataan seterusnya. Apa yang anda saksikan?







Dalam tulisan hitam anda akan baca perkataan GOOD, Dalam pada itu dalam tulisan putih EVIL ( di dalam setiap huruf berwarna hitam mengandungi 1 huruf berwarna putih) ia juga satu fisiologi. Kerana ia membayangkan satu konsep baik (GOOD) tidak wujud tanpa jahat (EVIL) atau tidak baik maksudnya jahat. Sekarang apa yang anda lihat?





Anda tidak akan lihat sepintas lalu tetapi ruang putih dibaca dengan perkataan optical, pemandangan biru dibaca dengan perkataan illusion. Lihat semula! Bolehkah anda membaca kenapa lukisan ini di panggil optical illusion (ilusi bayangan)? Apa yang anda saksikan di sini?










Yang ini benar- benar ada muslihat Perkataan TEACH dibiaskan sebagai LEARN.Gambar terakhir apa yang anda saksikan.....












Anda barangkali membaca perkataan ME dalam warna coklat tetapi jika anda teliti ME anda akan lihat perkataan YOU adakah anda perlu menelitinya semula? Uji fikiran anda Yang ini sangat baik.

Ujian ini pula sangat menarik sila baca semuanya. Ujian mata ALZHEIMER.Kira setiap ‘ F ‘ yang ada dalam teks di bawah.





(Lihat di bawah)

Berapa banyak ? Salah, semuanya 6 – betul, tak tipu. Baca lagi sekali ! Betul, buat semula dan cuba cari 6 huruf F sebelum anda skrolnya ke bawah.Alasan sebenar adalah Otak tidak dapat memproses ‘OF’ Sukar untuk dipercayai atau apa?. Semula dan lihat lagi. Sesiapa yang dapat mengira kesemua 6 huruf ‘F’ hanya sekali lihat merupakan seorang yang genius. Memiliki ketajaman fikiran. Kajian ini daripada universiti Cambridge.

Sumber dipetik daripada:http://www.pelbagai.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan